Acest mic gand incep sa vi-l impartasesc si voua ,dupa ce, de cateva zile, pe retelele de socializare,o persoana de suflet a facut o petitie online si a scos in evidenta o problema spinoasa pentru unii,dar atat de necesara pentru toti locuitorii Bucovinei si nu numai,calea ferata care ne leaga de restul tarii.Un tronson de cale ferata lung de aproape 45 de kilometri care a facut istorie de-a lungul anilor,dar care acum este inchis dupa aluviunile din 2008,motivele nefiind clare,dar se poate oricum banuii care de fapt sunt adevaratele motive.Dar sa lamurim intai. Calea ferată Dornesti-Putna are o singură linie și face parte din linia secundara 515,nefiind electrificata.Are o importanta turistica fiind un principal mod de a ajunge la Manastirea Putna sau la alte lacasuri si locuri cu valoare istorica din zona Bucovinei.Dupa inundatiile din 2008 CFR reabiliteaza calea ferata in mod record,dar dupa numai un an anuta inchiderea acesteia,spunand ca nu este rentabila.Un pic de adevar sclipeste in toate aceste declaratii a CFR-ului ,dupa ce in ultimii ani afacerile cu turismul rutier,au explodat intr-un mod halucinant,Mult mai interesant este ca ruta Putna -Radauti se face prin intermediul microbuzelor,afacere ,pot sa spun rentabila pentru unii,dar pentru locuitorii comunelor si al satelor din aceasta zona,este un un pic mai greu sa reuseasca sa se inghesuie intr-un microbuz plin si care trece mai ...rar.Repunerea in functiune a acestei cai ferate ,ar apara si onoarea strabunilor nostri cei care intradevar au muncit pentru a aduce trenul in Bucovina.Sa parcurgem anii care au trecut pana in 1989,cand Putna,era invadata de muncitori ,care foloseau trenul ca mijloc de deplasare,drept vorbind erau multe garnituri care plecau si veneau in Putna regulat o data la doua ore,din care coborau sute de persoane ,cate trei schimburi,pentru toate intreprinderile care lucrau non-stop.Nu mai spun turistii si pelerinii care vizitau zona,manastirile si care erau o sursa de venit pentru turismul local,micile baruri,restaurante,magazinele si nu in ultimul rand a omului de rand care reusea chiar sa-si vanda produsele si obiectele de artizanat.Ce sa zic ,aceasta cale ferata a fost o punte de legatura cu restul tarii.Cati din voi nu ati facut liceul,scoala profesioanal iar cand veneati acasa vineri seara,nu erati intampinati de cei de acasa in gara.Multi din voi va intorceati din tabara dupa saptamani iar revederea garii era emotionanta.Cati din noi nu au facut armata plecand de pe peronul garii,iar pentru fiecare in parte locomotiva fluiera de rasunau padurile?Dar cine-si aminteste de Hramul Sfintei Marii ,cand trenul venea "impodobit"de oameni care nu ezitau sa stea pe vagoane,locomotiva,pe scari,iar pentru noi ,cei din Putna era obligata trezirea de dimineata pentru a nu rata acest spectacol?Pacat.....timpul a trecut,trenurile veneau din ce in ce mai goale,locomotiva pleca cu mai putina motorina inapoi spre Dornesti,oamenii foloseau mai mult metoda "nasul",fondurile disparand si ca sa fie tacamul complect ,natura a lovit si ea.Domnul profesor Ciprian Florentin Cretan ,initiatorul acestei petitii online,nu greseste,vrea doar sa aduca istoria acasa din nou, de aceea semnarea acestei petitii,pentru noi cei din Bucovina este mai mult decat obligatorie,Dar nu uitati,daca reusim sa facem acest lucru impreuna,cand va urcati in tren cumparati-va biletul!Toti care vor sa semneze petitia o poate face clicand pe acest link :http://www.petitieonline.com/salvam_calea_ferata_dornesti_putna
Acest mic gand incep sa vi-l impartasesc si voua ,dupa ce, de cateva zile, pe retelele de socializare,o persoana de suflet a facut o petitie online si a scos in evidenta o problema spinoasa pentru unii,dar atat de necesara pentru toti locuitorii Bucovinei si nu numai,calea ferata care ne leaga de restul tarii.Un tronson de cale ferata lung de aproape 45 de kilometri care a facut istorie de-a lungul anilor,dar care acum este inchis dupa aluviunile din 2008,motivele nefiind clare,dar se poate oricum banuii care de fapt sunt adevaratele motive.Dar sa lamurim intai. Calea ferată Dornesti-Putna are o singură linie și face parte din linia secundara 515,nefiind electrificata.Are o importanta turistica fiind un principal mod de a ajunge la Manastirea Putna sau la alte lacasuri si locuri cu valoare istorica din zona Bucovinei.Dupa inundatiile din 2008 CFR reabiliteaza calea ferata in mod record,dar dupa numai un an anuta inchiderea acesteia,spunand ca nu este rentabila.Un pic de adevar sclipeste in toate aceste declaratii a CFR-ului ,dupa ce in ultimii ani afacerile cu turismul rutier,au explodat intr-un mod halucinant,Mult mai interesant este ca ruta Putna -Radauti se face prin intermediul microbuzelor,afacere ,pot sa spun rentabila pentru unii,dar pentru locuitorii comunelor si al satelor din aceasta zona,este un un pic mai greu sa reuseasca sa se inghesuie intr-un microbuz plin si care trece mai ...rar.Repunerea in functiune a acestei cai ferate ,ar apara si onoarea strabunilor nostri cei care intradevar au muncit pentru a aduce trenul in Bucovina.Sa parcurgem anii care au trecut pana in 1989,cand Putna,era invadata de muncitori ,care foloseau trenul ca mijloc de deplasare,drept vorbind erau multe garnituri care plecau si veneau in Putna regulat o data la doua ore,din care coborau sute de persoane ,cate trei schimburi,pentru toate intreprinderile care lucrau non-stop.Nu mai spun turistii si pelerinii care vizitau zona,manastirile si care erau o sursa de venit pentru turismul local,micile baruri,restaurante,magazinele si nu in ultimul rand a omului de rand care reusea chiar sa-si vanda produsele si obiectele de artizanat.Ce sa zic ,aceasta cale ferata a fost o punte de legatura cu restul tarii.Cati din voi nu ati facut liceul,scoala profesioanal iar cand veneati acasa vineri seara,nu erati intampinati de cei de acasa in gara.Multi din voi va intorceati din tabara dupa saptamani iar revederea garii era emotionanta.Cati din noi nu au facut armata plecand de pe peronul garii,iar pentru fiecare in parte locomotiva fluiera de rasunau padurile?Dar cine-si aminteste de Hramul Sfintei Marii ,cand trenul venea "impodobit"de oameni care nu ezitau sa stea pe vagoane,locomotiva,pe scari,iar pentru noi ,cei din Putna era obligata trezirea de dimineata pentru a nu rata acest spectacol?Pacat.....timpul a trecut,trenurile veneau din ce in ce mai goale,locomotiva pleca cu mai putina motorina inapoi spre Dornesti,oamenii foloseau mai mult metoda "nasul",fondurile disparand si ca sa fie tacamul complect ,natura a lovit si ea.Domnul profesor Ciprian Florentin Cretan ,initiatorul acestei petitii online,nu greseste,vrea doar sa aduca istoria acasa din nou, de aceea semnarea acestei petitii,pentru noi cei din Bucovina este mai mult decat obligatorie,Dar nu uitati,daca reusim sa facem acest lucru impreuna,cand va urcati in tren cumparati-va biletul!Toti care vor sa semneze petitia o poate face clicand pe acest link :http://www.petitieonline.com/salvam_calea_ferata_dornesti_putna
Comentarii