"Glasul rotilor de tren"Dezbateri pentru redeschiderea rutei Dornesti - Putna!


     O sa auzim din nou "glasul rotilor de tren" pe ruta Dornesti - Putna? O intrebare pe care toti o avem si pentru care vrem un raspuns.Cert este ca cei care vor redeschiderea acestui tronson de cale ferata sunt multi , incepand de la primarii localitatilor pana la cetatenii de rand , dar puterea de decizie este de partea CFR-ului , care prin directorul Sucursalei de Transport Iasi , Constantin Axinia a explicat joi 24 martie , la o conferinta organizata la Putna , ca acest lucru este posibil , dar cu unele sacrificii.

   La Manastirea Putna , care a fost gazda acestor dezbateri , in fata reprezentantilor  institutiilor publice , a administratiilor firmelor locale private si a cetatenilor , SNCFR considera ca redeschiderea caii ferate Dornesti- Putna este posibila  si ar putea fi sustinuta , dar, analizand  costurile pentru verificarea tronsonului de cale ferata , inlocuirea a 6.500 de traverse si punerea la punct a instalatiilor,s-a ajuns la concluzia ca banii pentru o reparatia totala , nu sunt , ar fi  o utopie . De aceea se incearca o solutie  simpla pentru a acoperii cheltuielile si  pentru reparatiile de baza ,optand la  un pachet special din veniturile de la bugetul de stat , dupa cum au declarat sefii CFR.
   Tot reprezentantii cailor ferate , opteaza pentru o deschidere partiala a tronsonului , pana la Galanesti , urmand ca din toamna , intregul proiect sa fie finalizat cu aducerea garniturilor de tren  pana in gara din Putna . Este necesara redeschiderea acestei cai ferate pentru ca , cetateanul de rand , sa aiba si o varianta mai economica in comparatie cu transportul stradal  , dar si de a favoriza turismul  si turismul religios in aceasta zona a Bucovinei.
    
    Tanarul primar al comunei Putna , George Coroama , un primar cu viziuni clare si constructive , a declarat :„Mereu s-au invocat calcule financiare, dar poate nu ar trebui să ne gândim mereu doar la bani şi pe termen scurt. Pot să vă spun că Putna a pierdut un proiect european şi pentru că nu am avut tren , era unul dintre criteriile care ne aducea punctaj. Calea ferată ar fi un transport sigur şi necesar pentru putneni , mai ales că avem şi o şosea în stare foarte proastă” .George Coroama a scris recent pe pagina personala , pe o cunoscuta retea de socializare , ceea ce le-a spus celor prezenti la dezbateri ,negru pe alb , situatia actuala si cum se poate rezolva in interesul tuturor .
   "1. Am acuzat faptul ca factorii decizionali de la vremea respectiva nu au depus eforturi pentru a nu se ajunge la situația de azi.
    2. Am susținut ca nu oriunde, oricând si in orice condiții trebuie sa primeze numai componenta financiară....
    3. Am afirmat (cu exemple) ca prin închiderea acestui traseu au avut loc mai degrabă pierderi economice decât câstiguri .
   4. Am propus ca toti cei prezenți sa formăm o echipă astfel încât sa urnim lucrurile in direcția dorită.
   5. Am subliniat ca aceasta este dorința a mii de oameni din această zona si nu numai".

  Cat despre unele critici , primarul din Putna ,a raspuns  "As mai dori sa subliniez (poate pentru cei cu păreri mai acide), că decizia in rezolvarea acestei probleme nu este la primarul Putnei, de fapt la nici-un primar, dar indiferent unde voi fi, voi rămâne un simplu om care va susține necondiționat restabilirea circulației pe calea ferată Dornesti - Putna".
 
    Ruta CFR Suceava – Putna a fost desfiinţată din februarie 2012 , CFR renuntand la aceasta linie secundara pe motivul timpului lung de parcurs ,astfel de situatie aducand  la scaderea numarului de calatori.
   
     La finalul dezbaterilor s-a semnat un document , care v-a fi prezentat Ministerului Transporturilor , incercand prin aceasta cale , rezolvarea in sens pozitiv , aceast demers pentru redeschiderea caii ferate Dornesti - Putna .
       

 foto #mezeistefan

 
 

Comentarii